Pages xxx

Monday 11 October 2021

Boleh Rentas NegerI

Alhamdulillah... 

Hari ini 11 Oktober 2021, kerajaan telah membenarkan untuk rakyat Malaysia merentas negeri selepas negara mencapai 90% vaksinasi bagi kategori dewasa. 

Aku pon meronda ke Terengganu.  Pagi tadi aku singgah dan mandi di Sungai Loh. Sungai ni menghala ke Kampung Pasir Raja di Kuala Jengai. 

















Lepas mandi di situ,  aku singgah di Tasik Puteri di Bukit Besi. 


















Selepas itu aku ke Tasik Kenyir, Kuala Berang. Cadangnya nak tidur sana.















Aku tak dapat tidur sini waktu malam kerana ada seorang "doktor" merayau². Bimbang dia ugut dan kacau tidur aku. Sini pun sunyi waktu malam, sebab ramai yang parking kereta dan ke pulau. Aku ambil keputusan untuk tidur di Bandar Kuala Berang. Pagi² lagi aku ke Draw Bridge Kuala Terengganu.









Aku singgah di Dungun dan Kerteh jumpa kawan semasa nak pulang ke Kuantan.