Pages xxx

Friday 28 January 2022

Bukit Kepayang, Bera, Pahang.

Pagi tadi bergerak ke Felda Bukit Kepayang. Singgah solat Jumaat di Masjid Al-A'la di Keratong 9. Sengaja lalu jalan sana. Nak ronda².









Selepas itu, aku terus ke Felda Bkt Kepayang. Malas nak turun ambil gambar, jadi tak ada la gambarnya. Aku selalu ke sini, itu yang malas nak bergambar. Abah aku dulu kerja kilang kelapa sawit di sini sebagai Pegawai BHC (Boiler House Chargement) dan kami sekeluarga pernah tinggal di sini. Aku bersekolah rendah di sini pada tahun 1976 hingga 1978. Kawan aku di sini yang masih aku ingat sampai sekarang namanya Mohd Kilau, seakan² nama Pahlawan Pahang, Mat Kilau. Lama dah tak jumpa kawan aku ini yang bertugas sebagai posman. Nanti kalau senang, aku akan cari member aku ni. Boleh berbual panjang. Ada seorang lagi kawan aku yang aku sangat ingat, Lamdin bin Pie. Dulu pernah jumpa di Kuantan, masa tu dia kerja sebagai askar di Kem Batu 10 Kuantan. Semenjak dia pencen askar, senyap gitu je. Aku cuba kontek nombor telefon yang lama tapi tak berjawab. Nasib badan lah....Mana kau ya sahabat........