Pages xxx

Tuesday 6 July 2021

Pasang GPS

Salam... 

Ni hari ke dua aku lari dari kesibukan Post, like n comment di Facebook.  Aku tinggalkan ramai sahabat yg baik dalam FB dan aku bertapa / sembunyi di sini.  Blog ni mcm gua utk aku. Dah tua² begini kadang perlukan sedikit ruang utk bersendirian. Aku byk kali deactivated FB aku... Paling lama 5 tahun aku tak membukanya.  Hiruk pikuk dlm FB kdg buat aku bosan.  Ianya mungkin sesuai utk org muda. Tapi kali ni,  aku cuma log out je.. Sekali sekala aku gi sekodeng la... Tengok je,  xnk usik apa² pon dlm FB tu. 

Beberapa minggu lepas,  aku menukar alat GPS dlm motorhome aku yg asalnya memang dari Jepun dan menunya semua bahasa Jepun.  Aku tak faham.  Jadi aku tukar yang Malaysia punya.  Senang sikit nak mencari arah tujuan kalau dah boleh meronda nanti. Tak ada sesat ke arah lain pulak. 






Alhamdulillah...  Selepas godek² sejam dua.. Selesai masalah.  GPS yang lama berbahasa Jepun tu aku simpan lagi.  Kalau ada yg berminat,  bgtau je.  Aku boleh pos.  Mana tau ada yang dulunya belajar di Jepun,  mesti terror bahasa negeri matahari terbit tu.