Pages xxx

Friday 23 December 2022

Ronda² Musim Tengkujuh dan Ziarah Pusara Bonda

Alhamdulillah, hari ini ada kelapangan untuk ronda² musim tengkujuh. Kali ni aku ronda dengan Mercedes buruk aku... hehe...








Sebelum itu aku solat Jumaat di Masjid Sultan Ahmad Cukai, Kemaman.





Aku singgah sini sekejap. Pantai Telaga Simpul. Kemudian aku singgah lagi di Pantai Penunjuk, Kijal.













Singgah solat asar di Masjid Tengku Mizan Zainal Abidin, Kerteh.





Janji dengan sahabat di masjid tu, lepas solat pekena roti tempayan di kedai depan masjid. Memang padu kuahnya.








Dekat maghrib, aku beransur² ke Pantai Teluk Lipat, Dungun. Aku singgah solat maghrib dan Isyak jamak takdim di surau Shell di Batu 5. Selepas tu, terus ke pantai untuk pasang khemah.














Malamnya ada sahabat datang singgah. Sahabat masa kerja dulu.








Tidur di sini agak bising sebab berhampiran jalan utama Pantai Dungun. Jam 3 baru lena tidur.

Alhamdulillah, seawal jam 6.45am sudah ada sahabat lama menjengah, Tn Hj Cgu Fauzi mengajak untuk sarapan di warung berhampiran.





Dan sahabat yang datang malam tadi, En Mohsen pun ada sekali bersarapan.





Cuaca pagi ni memang cun, mendung tapi tak menunjukkan akan hujan. Sebelum berkemas, ambil gambar sekali lagi.

















Babai Dungun, nanti aku datang lagi. Memang seronok camping sini..damai je... cuma area tu agak gelap... kalau pihak Majlis Bandaran Dungun dapat usahakan pemasangan spotlight, memang cantik la.....moga².

Oh ya, sebelum balik Kuantan, aku ziarah pusara bonda di Tanah Perkuburan Syed Yahya, di Kg Molek, Dungun.... 








Alhamdulillah. Sempat aku menghadiahkan Surah Yasin di pusara bonda. Selama ini pun, selalu aku hadiahkan Surah Yasin selepas solat fardhu di rumah. Moga BONDA mendapat pengampunan Allah dan digolongkan bersama orang² yang beriman.... amin.